شرکت فیلمسازی و توسعه رسانه ای tag:http://planfilm.ir 2018-06-21T00:54:55+01:00 mihanblog.com نگاهی به فیلم او (خانه) در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر 2017-05-05T14:10:39+01:00 2017-05-05T14:10:39+01:00 tag:http://planfilm.ir/post/16 پلان فیلم فیلم او (خانه) دومین ساخته اصغر یوسفی نژاد یکی دیگر از آثار راه یافته به سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر است که در سال 1395 در شهر تبریز جلوی دوربین رفته است.ماجرای این فیلم حول یک وصیت‌نامه می‌چرخد. مردی از دنیا رفته و همه دور جسد او جمع شده‌اند اما این جسد از چشم تماشاگر دور نگه داشته می‌شود. متوفی وصیت کرده که بعد از مرگ، جسد او را در اختیار دانشکده پزشکی برای استفاده علمی قرار دهند اما دخترش شدیداً مخالف است.با کمی تحقیق و پژوهش پیرامون هنروران این اثر چیزی که بیش از هرچیز تو فیلم او (خانه) دومین ساخته اصغر یوسفی نژاد یکی دیگر از آثار راه یافته به سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر است که در سال 1395 در شهر تبریز جلوی دوربین رفته است.

ماجرای این فیلم حول یک وصیت‌نامه می‌چرخد. مردی از دنیا رفته و همه دور جسد او جمع شده‌اند اما این جسد از چشم تماشاگر دور نگه داشته می‌شود. متوفی وصیت کرده که بعد از مرگ، جسد او را در اختیار دانشکده پزشکی برای استفاده علمی قرار دهند اما دخترش شدیداً مخالف است.

با کمی تحقیق و پژوهش پیرامون هنروران این اثر چیزی که بیش از هرچیز توجه را به خود جلب می کند تئاتری بود اکثر بازیگران این اثر است. شاید همین موضوع پلان سکانس های طولانی این اثر را با ثبات، تماشایی و قابل تامل کرده است، هر چه قصه جلوتر می رود در موازات فضای تجربی فیلم خط روایی به آن شکل گیری نهایی که هدف فیلمساز بوده می رسد، به همین دلیل تماشاگر با فیلم ارتباط تنگاتنگی برقرار می کند از مختصات ساختاری فیلم مشخص است که فیلمساز به هیچ وجه قصدش بدست آوری سرمایه نبوده به همین دلیل به درستی  توانسته قصه یی ساده و بکری را در غالب فضای تجربی جلوی دوربین ببرد اثری که بیشتر قصد دارد ساختار شکن باشد و در فضا و موقعیت محدود حرف بزرگی بزند؛ فضای تجربی فیلم با قواعد دراماتیک منطبق شده است و یوسفی نژاد به عنوان فیلمساز با فرم به محتوا رسیده است محتوایی بکر که با خلاقیت فرمیک به یک فیلم جذاب تبدیل شده، این اثر با توجه به شرایط ساختاری اش به هیچ وجه پز روشنفکری نمی دهد یا در میزان سن ها حرکات اضافی یا افه های سینمایی نمی بینیم فیلمساز ما با بهره گیری از یک موضوع درام توانسته خط روایی فیلمش را طوری شکل بدهد که مخاطب عام و خاص بتواند با آن ارتباط برقرار کند، از سوی دیگر یوسفی نژاد با خلق سکانس پلان های متعدد فضاهایی را خلق کرده که باعث شکل گیری محتوا هم می شود اساسا سکانس پلان ها طوری طراحی شده اند که غلو شده به نظر نمی رسند ، کلیت فیلم خانه اگر چه به فیلم کوتاه شباهت دارد اما قصه کشش لازم برای یک فیلم بلند را دارد، یوسفی نژاد در هفتاد و پنج دقیقه با روایتی صریح و شفاف به یک موضوع انسانی پرداخته است دختری که برای به ثروت رسیدن با همکاری شوهرش پدر پیرش را مسموم می کند تا بمیرد از سوی دیگر پدر در زمان حیاتش وصیت می کند تا بعد از مرگش جنازه اش را به دانشگاه پزشکی بدهند تا دانشجویان جوان آن را تشریح کنند، نگرش فیلمساز به جایگاه انسان ها در بطن شخصیت پردازی ها نهفته شده است به هیچ وجه تصویری از جنازه ی پدر نمی بینیم پدر وصیت کرده بعد از مرگش جنازه ش را به دانشگاه پزشکی بدهند تا پزشکان جوان آن را تشریح کنند تا به علم شان اضافه شود پدر در سودای علاقه به پزشکی همچین وصیتی کرده و آن مسئول دانشگاه تلاش می کند تا جنازه را به دانشگاه ببرد اما از سوی دیگر دختر به همراه شوهرش پدر را مسموم می کند که خانه را بفروشند تا جایگاه اجتماعی شان ارتقا یابد، یوسفی نژاد با نگاه امروزی توانسته فیلمی جسورانه با جسارت های فرمیک بسازد فیلمی که در ساده بودنش حرف های بزرگی در آن گنجانده شده اما این حرف ها بصورت ملودرام های مرسوم شکل نگرفته زیرا که فیلمساز در اوج و فرودهایش از تعلیق های منطقی استفاده کرده به طور مثال از آغاز فیلم دختر شیون و گریه زاری می کند، فیلمساز هوشمندِ ما بازیگری را برای این نقش پیداکرده که میمیک ساده و مظلومی دارد دختر نمی گذارد تا جنازه پدر را به دانشگاه پزشکی ببرند تماشاگر با احساسات دختر همذات پنداری می کند، یوسفی نژاد گره گشایی را چنان از تماشاگر پنهان نگه داشته تا بتواند فیلمش را با یک شوک یا غافلگیری به پایان برساند، اصول پرداخت داستانی که در فیلم خانه دیده می شود بر اساس پایان آن شکل گرفته، چرا دختر نمی گذارد جنازه ی پدر را برای تشریح به دانشگاه پزشکی ببرند؟  یعنی یوسفی نژاد از دختر که مظلوم نمایی می کند یک شخصیت ضد انسان و خبیث ساخته است، این همان شیوه ی پرداخت صحیح در درام پردازی ست که فیلمساز با هوشمندی می تواند تماشاگر را روی صندلی نگه دارد و احساسات او را جریحه دار کند پایانی شوک آور و البته دور از انتظار، در موازات نکات مثبت این فیلم باید اضافه کرد که یوسفی نژاد توانسته با فضای تجربی به نوعی ساختار شکنی کند یا دست به رسیک های مختلف بزند. فیلمساز در یک لوکیشن با بازیگرانی که تا به حال آن ها را ندیده ایم توانسته به بهترین نحو دومین فیلمش را بسازد، انتخاب بازیگران به خصوص محدثه حیرت و کنترل در هدایت آن ها یکی دیگر از نکات مهم این فیلم محسوب می شود، مطمئنا اگر یوسفی نژاد این فیلم را با بازیگران چهره می ساخت تا این حد و اندازه تاثیر گذار نبود، فیلمساز در طول فیلم هیچ تاکید یا اشاره یی به پایانبندی نمی کند اما مهم ترین نکته ی فیلم خانه در تاثیر گذاری و غافلگیری نهایی آن است و در موازات آن رد و بدل شدن دیالوگ های ترکی البته با زیرنویس فارسی فضای فیلم را جذاب کرده است . این فیلم در اکران عمومی در بخش هنر و تجربه می تواند به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار کند. این فیلم با ساختاری استاندارد و قصه یی منسجم می توانست در اکران غیراز هنروتجربه هم موفق باشد چرا که فیلم خانه باعث ارتقای سلیقه ی مخاطبان سینما می شود، سینمایی که نوآور و خلاق است. 
مهدی کیانی
]]>
نگاهی به فیلم فرانتز در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر 2017-04-29T23:46:05+01:00 2017-04-29T23:46:05+01:00 tag:http://planfilm.ir/post/19 پلان فیلم جالب است اگر بدانید فیلم «فرانتز» در اولین هفته نمایش عمومی خود ۱۵۷ هزارتماشاگر را به سینماها کشاند. فرانسوا ازون کارگردان خوش قریحه این فیلم سناریو را برمبنای نمایشنامه ای به نام «مردی که کشتمش» اثر موریس روستاند اقتباس کرده است. او به شکل ماهرانه ای در زوایای شخصیت های خلق شده کنکاش می کندو احساسات درونی آنها را همچون نقاشی چیره دست به تصویر می کشد. لازم به توضیح است که از این ماجرا، ارنست لوبیج درسال ۱۹۳۲ نیز فیلم قابل توجهی ساخته بود. بعد از پایان جنگ جهانی اول ( ۱۹۱۴۶_۱۹۱۸) در فرانسوا ازون کارگردان خوش قریحه این فیلم سناریو را برمبنای نمایشنامه ای به نام «مردی که کشتمش» اثر موریس روستاند اقتباس کرده است. او به شکل ماهرانه ای در زوایای شخصیت های خلق شده کنکاش می کندو احساسات درونی آنها را همچون نقاشی چیره دست به تصویر می کشد.
لازم به توضیح است که از این ماجرا، ارنست لوبیج درسال ۱۹۳۲ نیز فیلم قابل توجهی ساخته بود.
بعد از پایان جنگ جهانی اول ( ۱۹۱۴۶_۱۹۱۸) در یک شهرکوچک آلمان، آنا نامزد سربازی آلمانی به نام فرانتز که در جنگ کشته شده هر روز بر سر قبر او می رود. آنا در یکی از این روزها متوجه می شود که جوان ناشناسی بر سر این قبر آمده و بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و سپس گریه کنان آنجا را ترک می کند. کنجکاوی دختر جوان تحریک می شود و مرد جوان را دنبال می کند. مرد جوان که دراین شهرغریبه است، برای خودمکانی می یابد و باز در روزهای بعد به سرهمین قبر بازمی گردد و همچنان تحت تاثیر شدید قرار می گیرد و آنجا را ترک می کند، بعدا معلوم می شود که این مرد جوان سربازی فرانسوی بوده و در جریان جنگ جهانی با فرانتز روبرو شده و او را کشته است، اما حالا دوست دارد برای طلب بخشش از خانواده مقتول، با آنها رابطه برقرار کند. مرد جوان پیش خانواده سرباز آلمانی ادعا می کند که دوست فرزندشان بوده و با هم درپاریس موزیک می زده و به موزه لور می رفته اند و…
دختر که در ابتدا به سختی سرباز فرانسوی را قبول می کند، به خاطرعشقی که به فرانتز داشته، می خواهد بیشتر درباره نامزدش بداند. رفته رفته دوستی عمیقی بین آنها و همین طور میان فرانسوی ها وآلمانی ها شکل می گیرد. تا اینکه پسر فرانسوی سخت مریض می شود و به کشورخود برمی گردد اما دختر دل به او بسته است وهردو برای هم نامه های عاشقانه می نویسند تا روزی که معلوم می شود بخش عمده حرف های جوان فرانسوی دورغی بیش نبوده است. مرد جوان سپس خود را ناپدید می کند، دخترکه از او کلا بی خبر می ماند به پاریس می رود و به جستجوی او می پردازد…
ساختار روایتی ماجرا در سطح های مختلفی بازگو می شود و در نحوه ارائه آن، داستانی کشش دار گنجانده شده وگیرائی خاصی به فیلم داده که لحظه به لحظه تماشاگررا با خود همراه می کند.
موقعیت هائ شخصیت ها جابجا می شوند، جایگزینی شخصیت ها از دید آن دیگری بعد جدیدی به اثر می بخشد. قهرمان داستان که اسمش عنوان فیلم را یدک می کشد در خود فیلم حاضرنیست اما همه درباره اش صحبت می کنند و عاشق او هستند و همین کنجکاوی تماشاگررا بیشتر میکند.
دیالوگ نویسی بسیار هوشمندانه، موقعیت های سورپرایزکننده در طول داستان، می تواند برای سناریونویسان تازه کار و حتی با تجربه نیز آموزه های جالبی باشد.
جدا از این ها فیلمبرداری عالی سیاه وسفید فیلم، بازیهای بسیار خوب به ویژه «پییر نینیه» در نقش سرباز فرانسوی و «پلا بر» در نقش نامزد فرانتز– به خلق این اثر ماندنی کمک می کند.
میزانس های فرانسوا ازون را نیز نباید از یاد برد. استفاده از رنگ ، درلحظاتی که شخصیت ها با شادی زندگی می کنند، جالب توجه است. صحنه های پایانی فیلم با رویاهای آنا پایان می گیرد، اگرچه این دختر جوان برای به دست آوردن سرباز فرانسوی به پاریس رفته و با هزاران مشکل پیدایش می کند، اما دوباره او را ازدست می دهد، اما با این حال، حالا دیگر حاضر نیست پاریس را ترک کند، چیزی در قلب این دختر جوان شکسته و چیز جدیدی در او متولد می شود و آن تابلوئی است که در موزه لوور او را جادو کرده است
مهدی کیانی
]]>
نگاهی به فیلم نگار در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر 2017-04-29T23:17:56+01:00 2017-04-29T23:17:56+01:00 tag:http://planfilm.ir/post/17 پلان فیلم یکی دیگر از آثار اکران شده در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر نگار اثر رامبد جوان است عمده فیلم‌های سینمای ایران درون یک خانه قدیمی یا یک آپارتمان می‌گذرد. در رفت‌وآمد شخصیت‌های فیلم و دوربینی که عمدتاً روی دست است، با روابط خانواده یا زوج اصلی آشنا می‌شویم و… سینمای اجتماعی معمولاً واژه‌ای است که کارگردان‌ها برای توصیف کارهای خود به کار می‌برند و حتی در غلطی مصطلح به عنوان «ژانر» اجتماعی عنوان‌شده است. این جریان اصلی سینمای ایران به‌خصوص در جشنواره فجر جایی که روزی چند فیلم می‌بین یکی دیگر از آثار اکران شده در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر نگار اثر رامبد جوان است

عمده فیلم‌های سینمای ایران درون یک خانه قدیمی یا یک آپارتمان می‌گذرد. در رفت‌وآمد شخصیت‌های فیلم و دوربینی که عمدتاً روی دست است، با روابط خانواده یا زوج اصلی آشنا می‌شویم و… سینمای اجتماعی معمولاً واژه‌ای است که کارگردان‌ها برای توصیف کارهای خود به کار می‌برند و حتی در غلطی مصطلح به عنوان «ژانر» اجتماعی عنوان‌شده است. این جریان اصلی سینمای ایران به‌خصوص در جشنواره فجر جایی که روزی چند فیلم می‌بینیم بیشتر از قبل به چشم می‌خورد. در این شرایط «نگار» از همان شروع نوید یک هوای تازه را می‌دهد. فیلمی با حضور پلیس بالای یک جسد در پارک جنگلی آغاز می‌شود. افسر پلیس بالباس شخصی (با بازی علیرضا آقاخانی کشف دلپذیر بهنام بهزادی در فیلم تنها دو بار زندگی می‌کنیم) قدم‌به‌قدم توضیح می‌دهد آقای ولیان کجا از ماشین پیاده شده، به کدام سمت رفته و کی با اسلحه به مغز خودش شلیک کرده است. در کنار او آقای ولیان (با بازی علیرضا شجاع نوری) همه این توضیحات را عملاً اجرا می‌کند. این صحنه بازسازی یک خودکشی است؟ با پیش رفتن فیلم درمی‌یابیم حضور شجاع‌نوری در صحنه یک حضور ذهنی است. این فرم بارها و بارها در فیلم تکرار می‌شود و نگار در ذهنش به پدرش و پدرش به او تبدیل می‌شود. نگار یگانه کسی است که خودکشی پدرش را باور ندارد و قدم‌به‌قدم به کشف راز مرگ پدرش و مشکلات مالی او با بهمنی شوهرخاله نگار و بهتاش (با بازی آتیلا پسیانی و مانی حقیقی) نزدیک می‌شود.
فیلم البته از قواعد یک فیلم معمایی پیروی نمی‌کند. مهم‌ترین گره‌های داستان نه با هوش یک کاراگاه یا پیگیری نگار که به شکلی متافیزیکی حل می‌شوند. چک هفت میلیاردی پدرنگار که سرنخ تمام مشکلات است، بعد از یکی از کابوس‌های نگار توی دست او پیدا می‌شود. روایت پیچ‌درپیچ دائم به جلو می‌رود و وقتی متوجه می‌شویم باز در یکی از رؤیا/تصورات ذهنی نگار بوده‌ایم یک‌قدم به عقب می‌آید.
فیلم بیش از هر چیز «اعترافات ذهن خطرناک من» فیلم دو سال پیش هومن سیدی را به یاد می‌آورد اما پیچیدگی‌های کمتری نسبت به داستان آن فیلم دارد و در عوض پیچیدگی را به روایتش منتقل کرده است. یک عامل دیگر این شباهت بازی نگار جواهریان در هردو فیلم آن هم با گریمی بسیار شبیه است. جواهریان با فیزیک ریزنقش‌اش دور از ذهن‌ترین قهرمان زنی است که وارد بازی بزرگان شده و حق خود و کشف راز مرگ پدرش را از آن‌ها می‌خواهد و وقتی مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد از دست زدن به خشونت هم اصلاً ابایی ندارد.

رامبد جوان در یک تصمیم درست این بار جلوی دوربین نیامده و در انتخاب بازیگران هم دست به انتخاب‌های عجیب‌وغریبی نزده است. برای نقش یک عاشق رمانتیک و فداکار که البته می‌تواند روی کاملاً متضادی هم داشته باشد، سراغ بازیگر ابدی این نقش‌ها در سینمای ایران یعنی محمدرضا فروتن رفته است. فروتن با مکث‌ها و رگ گردن برجسته کردن موقع ادای دیالوگ‌های عاشقانه سعی‌اش را در خراب کردن فیلم کرده، اما نقش و فیلم‌نامه و هدایت دوربین موفق شده جلوی او را بگیرد!
مانی حقیقی هم که کم‌کم در سینمای ایران تبدیل به کلیشه نقش مردان پولدار و شیطانی می‌شود و این کلیشه را به کلیشه قبلی‌اش یعنی مرد جذاب و دخترکش اضافه می‌کند، در اینجا هم نقش مشابهی دارد. ظاهراً بیش از حد روی جذابیت او حساب کرده‌اند و اغراقی که در بعضی حرکات دارد تماشاگر را به خنده هم می‌اندازد. اشکان خطیبی در یک نقش بسیار کوتاه، بازی‌ای مشابه کار هومن سیدی در فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» دارد و یک خلافکار خرده‌پا و چت و کمی بامزه است. فیلم اما فیلم نگار جواهریان است. نقشی با گستره احساسات وسیع و درعین‌حال بسیار فیزیکی دارد و از زدوخورد تا تیراندازی را تجربه می‌کند. اکستریم کلوزآپ‌های جواهریان هم نشان می‌دهد پشت دوربین کسی قرار گرفته که اعتقاد راسخ به او دارد. «نگار» نشان از یک سینمای متفاوت با جریان اصلی سینمای ایران دارد. سینمایی که روی توانایی‌های تکنیکی و پیچیدگی در روایت حساب کرده است تا روی جذابیت کاراکترها یا آسیب‌شناسی اجتماعی. موفقیت یا عدم موفقیت این تجربه خیلی چیزها را در آینده سینمای ایران می‌تواند تغییر دهد.

مهدی کیانی

]]>
نگاهی به فیلم تاریکی در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر 2017-04-27T23:35:59+01:00 2017-04-27T23:35:59+01:00 tag:http://planfilm.ir/post/18 پلان فیلم یکی از جذابیت های جشنواره امسال اکران برخی از فیلم های ژانر وحشت است چیزی که در کشورمان کمتر شاهد ساخت و اکران آن هستیمداستان این فیلم از انجایی آغاز می شود که یک خانواده که برای تعطیلان در منطقه ای بسر می برند، پس از بازگشت متوجه می شوند که پسر کوچک خانواده از منطقه ای که در آن حضور داشتند سوغاتی، یک سری روح و جن به منزل آورده که خیلی هم تمیز نیستند. گرگ مک لین که تنها توفیق دوران کاری اش ساخت دو قسمت از فیلم معمولی « Wolf Creek » می باشد که سومیش هم در راه است. وی در مجموع ترسناک - اسلشر ساز ا
یکی از جذابیت های جشنواره امسال اکران برخی از فیلم های ژانر وحشت است چیزی که در کشورمان کمتر شاهد ساخت و اکران آن هستیم

داستان این فیلم از انجایی آغاز می شود که یک خانواده که برای تعطیلان در منطقه ای بسر می برند، پس از بازگشت متوجه می شوند که پسر کوچک خانواده از منطقه ای که در آن حضور داشتند سوغاتی، یک سری روح و جن به منزل آورده که خیلی هم تمیز نیستند. گرگ مک لین که تنها توفیق دوران کاری اش ساخت دو قسمت از فیلم معمولی « Wolf Creek » می باشد که سومیش هم در راه است. وی در مجموع ترسناک - اسلشر ساز است.

روح داستان بجای اینکه ترسناک باشد، بامزه هست اما با اینحال شاید ترس های لحظه ای فیلم برای افراد کم سن و سال ایجاد ترس موضعی نماید.

هرچقدر که فکر کنیم نمی توانم نکته مثبتی در فیلم ببینم. شاید همبازی شدن مجدد کوین بیکن و جنیفر موریسون پس از فیلم ترسناک موفق « آوای ارواح » در سال 1999، تنها نکته مثبت فیلم باشد وگرنه کل فیلم تعریفی ندارد

اول فیلم گفته می شود : « این داستان براساس یک رویداد واقعی ساخته شده است. » این جمله این روزها کارکرد معکوسی دارد! فیلمنامه « تاریکی » کپی برابر اصل آثار ترسناک ضعیفی است که در چند سال اخیر ساخته شده است. هیچ خلاقیتی هم درش به کار نرفته و همان اتفاقات فقط با بازیگران جدید رخ می دهد.

تکلیف روح داستان با خودش مشخص نیست. به درستی معلوم نیست که مشکل این عزیز در فیلم چه هست و برای چه اینقدر عجیب و غریب رفتار می کند. روح داستان نمی داند با خودش چند چند است.

ایراد آثار ترسناک چند سال گذشته در « تاریکی » نیز وجود دارد. اینکه چند نفر دور هم می نشینند و به دوربین و مخاطب می گویند که ریشه این بزرگواری که در خانه راه می رود و اهالی منزل را انگولک می کند از کجا آمده. در نهایت هم همیشه این توضیحات بیهوده است چراکه روح داستان خودسر است!
در نهایت یک فیلم روح محور که روح داستان هی به این و آن دست می مالد؛ خودتان تا آخر قصه را بروید!



]]>
تبلیغات تلویزیونی پوشش شگفت انگیز اینترنت 2020 2016-09-10T13:52:45+01:00 2016-09-10T13:52:45+01:00 tag:http://planfilm.ir/post/14 پلان فیلم [http://www.aparat.com/v/A0cBQ]عنوان:                        تیزر تبلیغات تلویزیونی پوشش شگفت انگیز اینترنت 2020 صاحب امتیاز:             شرکت مخابرات ایرانمدت زمان:                  110 ثانیهمشخصات:                 4K با سرعت
[http://www.aparat.com/v/A0cBQ]

عنوان:                       
تیزر تبلیغات تلویزیونی پوشش شگفت انگیز اینترنت 2020
صاحب امتیاز:             شرکت مخابرات ایران
مدت زمان:                  110 ثانیه
مشخصات:                 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه
توضیحات :                   ایده پردازی،جلوه های ویژه تصویری ،ضبط و تولید موسیقی توسط پلان فیلم ،طرح تبلیغات سریالی
طراح و کارگردان :       مهدی کیانی
عوامل اجرایی:           رضا کیانی(بازیگر)، سمیرا کیانی(دستیار کارگردان و برنامه ریز)،محمد نادریان(تیم تولید)،مهراد عربی نژاد(مشاور طرح)
ایده پرداز:                   
مهدی کیانی
جلوه های ویژه:           استودیو کوروماکی پلان فیلم
موسیقی:                   استودیو موسیقی پلان فیلم 

]]>
تبلیغات تلویزیونی سرعت شگفت انگیز اینترنت 2020 2016-06-06T06:25:53+01:00 2016-06-06T06:25:53+01:00 tag:http://planfilm.ir/post/15 پلان فیلم [http://www.aparat.com/v/Wx4Ny]عنوان:                        تیزر تبلیغات تلویزیونی پوشش شگفت انگیز اینترنت 2020 صاحب امتیاز:             شرکت مخابرات ایرانمدت زمان:                  40 ثانیهمشخصات:                 4K با س
[http://www.aparat.com/v/Wx4Ny]

عنوان:                        تیزر تبلیغات تلویزیونی پوشش شگفت انگیز اینترنت 2020
صاحب امتیاز:             شرکت مخابرات ایران
مدت زمان:                  40 ثانیه
مشخصات:                 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه
توضیحات :                  ایده پردازی،جلوه های ویژه تصویری ،ضبط و تولید موسیقی توسط پلان فیلم ،طرح تبلیغات سریالی
طراح و کارگردان :       مهدی کیانی
عوامل اجرایی:           سمیرا کیانی(دستیار کارگردان و برنامه ریز)،محمد نادریان، رضا کیانی(تیم تولید)،مهراد عربی نژاد(مشاور طرح)
ایده پرداز:                   
اتاق فکر پلان فیلم
جلوه های ویژه:           استودیو کوروماکی پلان فیلم
موسیقی:                   استودیو موسیقی پلان فیلم 

]]>
تیزر جشن فارغ التحصیلی دانشگاه نبی اکرم(ص) تبریز 2015-09-30T12:30:04+01:00 2015-09-30T12:30:04+01:00 tag:http://planfilm.ir/post/9 پلان فیلم عنوان:                 تیزر جشن فارغ التحصیلی دانشگاه نبی اکرم(ص) تبریزصاحب امتیاز:      دانشگاه نبی اکرم(ص) تبریزمدت زمان:           400 ثانیهمشخصات:          فول اچ دی با سرعت 30 فریم بر ثانیهتوضیحات :           فیلم برداری و میکس صدای حرفه ای، به همراه جلوه های ویژه تصویری ،دارای طرح

عنوان:                
تیزر جشن فارغ التحصیلی دانشگاه نبی اکرم(ص) تبریز
صاحب امتیاز:      دانشگاه نبی اکرم(ص) تبریز
مدت زمان:           400 ثانیه
مشخصات:          فول اچ دی با سرعت 30 فریم بر ثانیه
توضیحات :           فیلم برداری و میکس صدای حرفه ای، به همراه جلوه های ویژه تصویری ،دارای طرح داستانی
تصویر بردار :       مهدی کیانی
تدوینگر :              مهدی کیانی
عوامل اجرایی:   رامین علی خواه، مهدی غنی لو(بازیگر)
جلوه های ویژه:   استودیو پلان فیلم

]]>
تیزر اختتامیه هم نت فناوری اطلاعات و ارتباطات 2015-09-15T18:30:00+01:00 2015-09-15T18:30:00+01:00 tag:http://planfilm.ir/post/3 پلان فیلم [http://www.aparat.com/v/rL3D7]عنوان:                 تیزر اختتامیه  هم نت فناوری اطلاعات و ارتباطاتصاحب امتیاز:      شرکت مخابرات استان اصفهانمدت زمان:           230 ثانیهمشخصات:          فول اچ دی با سرعت 30 فریم بر ثانیهتوضیحات :           فیلم برداری و میکس صدای حرفه ای، به همراه جلوه های ویژه تصویری ،فیلم برد [http://www.aparat.com/v/rL3D7]

عنوان:                 تیزر اختتامیه  هم نت فناوری اطلاعات و ارتباطات
صاحب امتیاز:      شرکت مخابرات استان اصفهان
مدت زمان:           230 ثانیه
مشخصات:          فول اچ دی با سرعت 30 فریم بر ثانیه
توضیحات :           فیلم برداری و میکس صدای حرفه ای، به همراه جلوه های ویژه تصویری ،فیلم برداری هوایی
تصویر بردار :       مهدی کیانی
تدوینگر :              مهدی کیانی
جلوه های ویژه:   استودیو پلان فیلم

]]>
تیزر افتتاحیه هم نت فناوری اطلاعات و ارتباطات 2015-09-12T07:30:00+01:00 2015-09-12T07:30:00+01:00 tag:http://planfilm.ir/post/2 پلان فیلم [http://www.aparat.com/v/k8Wtf]عنوان:                 تیزر افتتاحیه هم نت فناوری اطلاعات و ارتباطاتصاحب امتیاز:      شرکت مخابرات استان اصفهانمدت زمان:           400 ثانیهمشخصات:          فول اچ دی با سرعت 30 فریم بر ثانیهتوضیحات :           فیلم برداری و میکس صدای حرفه ای، به همراه جلوه های ویژه تصویری ، فیلم بردا [http://www.aparat.com/v/k8Wtf]

عنوان:                 تیزر افتتاحیه هم نت فناوری اطلاعات و ارتباطات
صاحب امتیاز:      شرکت مخابرات استان اصفهان
مدت زمان:           400 ثانیه
مشخصات:          فول اچ دی با سرعت 30 فریم بر ثانیه
توضیحات :           فیلم برداری و میکس صدای حرفه ای، به همراه جلوه های ویژه تصویری ، فیلم برداری هوایی
تصویر بردار :       مهدی کیانی
تدوینگر :              مهدی کیانی
عوامل اجرایی:    محمد نادریان(بازیگر)
جلوه های ویژه:   استودیو پلان فیلم


]]>
اینفوگرافی نخستین رویداد هم نت 2015-09-01T07:30:00+01:00 2015-09-01T07:30:00+01:00 tag:http://planfilm.ir/post/1 پلان فیلم [http://www.aparat.com/v/aybqC]عنوان:                 اینفوگرافی متحرک هم نت فناوری اطلاعات و ارتباطاتصاحب امتیاز:      شرکت مخابرات استان اصفهانمدت زمان:           100 ثانیهمشخصات:          فول اچ دی با سرعت 30 فریم بر ثانیهتوضیحات :          پویانمایی و میکس صدای حرفه ای، به همراه جلوه های ویژه تصویریانیماتور [http://www.aparat.com/v/aybqC]

عنوان:                 اینفوگرافی متحرک هم نت فناوری اطلاعات و ارتباطات
صاحب امتیاز:      شرکت مخابرات استان اصفهان
مدت زمان:           100 ثانیه
مشخصات:          فول اچ دی با سرعت 30 فریم بر ثانیه
توضیحات :          پویانمایی و میکس صدای حرفه ای، به همراه جلوه های ویژه تصویری
انیماتور :             مهدی کیانی
تدوینگر :              مهدی کیانی
زمانبندی:           استودیو پلان فیلم

]]>
تیزر جشن جنگ شادی دانشگاه نبی اکرم(ص) تبریز 2015-05-27T17:08:17+01:00 2015-05-27T17:08:17+01:00 tag:http://planfilm.ir/post/11 پلان فیلم [http://www.aparat.com/v/OLKZf]عنوان:                 تیزر جشن جنگ شادی دانشگاه نبی اکرم(ص) تبریزصاحب امتیاز:      دانشگاه نبی اکرم(ص) تبریزمدت زمان:           320 ثانیهمشخصات:          فول اچ دی با سرعت 30 فریم بر ثانیهتوضیحات :           فیلم برداری و میکس صدای حرفه ای، به همراه جلوه ه
[http://www.aparat.com/v/OLKZf]

عنوان:                
تیزر جشن جنگ شادی دانشگاه نبی اکرم(ص) تبریز
صاحب امتیاز:      دانشگاه نبی اکرم(ص) تبریز
مدت زمان:           320 ثانیه
مشخصات:          فول اچ دی با سرعت 30 فریم بر ثانیه
توضیحات :           فیلم برداری و میکس صدای حرفه ای، به همراه جلوه های ویژه تصویری ،دارای طرح داستانی
تصویر بردار :       مهدی کیانی
تدوینگر :              مهدی کیانی
عوامل اجرایی:   رامین علی خواه، مجتبی وحدانی(بازیگر)
جلوه های ویژه:   استودیو پلان فیلم

]]>
پلان فیلم ارزان تر از همه جا 2015-04-03T07:36:04+01:00 2015-04-03T07:36:04+01:00 tag:http://planfilm.ir/post/8 پلان فیلم قیمت های ساخت انونس و تیزر را در سال 94 را مقایسه کنیدتعرفه رسمی انجمن گرافیک ایرانتعرفه برخی از شرکت های رقیبآنی بیننوآوران هنرپژواک ایرانای ار مووطاها رسانهاندیشه پارسی قیمت های ساخت انونس و تیزر را در سال 94 را مقایسه کنید

تعرفه رسمی انجمن گرافیک ایران

تعرفه برخی از شرکت های رقیب

]]>
4K 2014-03-31T04:06:27+01:00 2014-03-31T04:06:27+01:00 tag:http://planfilm.ir/post/13 پلان فیلم فورکی یک وضوح تصویری استاندارد در فیلمبرداری و کارت گرافیک رایانه است. تعداد پیکسل‌های فرمت ۴کی چهار برابر فرمت فول اچ‌دی است. اما استاندارد UHD دقیقا سایز ۳۸۴۰×۲۱۶۰ است. در مقایسه با استاندارد قبلی QHD که 2560x1440 بود، ۴K دقیقا سایز و عمقی ۲ برابررا دارا می باشد. وضوح این فرمت ۴۰۰۰ پیکسل در هر رزولوشن افقی است. یوتیوب سرویسی هست که این فرمت در آن‌ استفاده می‌شود. بعد از تولید نمایشگرهای LED و ۳D، نسل جدید تلویزیون ها و صفحه نمایش ها وارد بازار شد. امروزه بیشتر برندهای معتبر مانند ال جی فورکی یک وضوح تصویری استاندارد در فیلمبرداری و کارت گرافیک رایانه است. تعداد پیکسل‌های فرمت ۴کی چهار برابر فرمت فول اچ‌دی است. اما استاندارد UHD دقیقا سایز ۳۸۴۰×۲۱۶۰ است. در مقایسه با استاندارد قبلی QHD که 2560x1440 بود، ۴K دقیقا سایز و عمقی ۲ برابررا دارا می باشد. وضوح این فرمت ۴۰۰۰ پیکسل در هر رزولوشن افقی است. یوتیوب سرویسی هست که این فرمت در آن‌ استفاده می‌شود.

بعد از تولید نمایشگرهای LED و ۳D، نسل جدید تلویزیون ها و صفحه نمایش ها وارد بازار شد. امروزه بیشتر برندهای معتبر مانند ال جی و توشیبا از تلویزیون های ۴K خود رونمایی کرده اند و با ورود برندهای دیگر نظیر پاناسونیک ، سامسونگ و سونی به این عرصه، رقابت در تولید تلویزیون ها و صفحه نمایش های ۴K بیش از پیش داغ شده است. تلویزیون های فول اچ دی با کیفیت ۱۰۸۰p ؛ رزولوشنی برابر با ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارند و در استاندارد ۴K این رزولوشن به ۴۰۹۶ در ۲۱۶۰ پیکسل می رسد هم اکنون در تلویزیون های فول اچ دی و دیسک های بلو- ری در دسترس است.





لازم به ذکر است موسسه  پلان فیلم یکی از پیشگامان استفاده از کیفیت 4K در تولید آثار و محتواهای خود در ایران می باشد.

]]>
Time lapse 2014-03-01T08:54:29+01:00 2014-03-01T08:54:29+01:00 tag:http://planfilm.ir/post/12 پلان فیلم تصویربرداری گاه‌گذر و یا گاه‌گشتی و یا زمان‌گریز  شیوه‌ای است که در آن فرکانس ضبط فریم‌ها در یک سکانس، کمتر از فرکانس مشاهده آنها در همان سکانس است. زمانی که نتیجه کار با سرعت عادی پخش می‌شود، به نظر می‌رسد که زمان با سرعت بیشتری می‌گذرد. مواردی که بیشتر موضوع تصویربرداری زمان‌گریز هستند شامل حرکت ابر، رشد گیاهان، فساد میوه‌ها، پیشرفت ساخت سازه‌ها و تردد مردم در شهرها می‌شود. در این ارتباط در فیلم‌برداری از این اصول برای تُندنمایی و به عنوان جلوه استفاده می‌شود. تندنمایی نوعی جلوه گاه‌گذر و یا گاه‌گشتی و یا زمان‌گریز  شیوه‌ای است که در آن فرکانس ضبط فریم‌ها در یک سکانس، کمتر از فرکانس مشاهده آنها در همان سکانس است. زمانی که نتیجه کار با سرعت عادی پخش می‌شود، به نظر می‌رسد که زمان با سرعت بیشتری می‌گذرد.

مواردی که بیشتر موضوع تصویربرداری زمان‌گریز هستند شامل حرکت ابر، رشد گیاهان، فساد میوه‌ها، پیشرفت ساخت سازه‌ها و تردد مردم در شهرها می‌شود.

در این ارتباط در فیلم‌برداری از این اصول برای تُندنمایی و به عنوان جلوه استفاده می‌شود. تندنمایی نوعی جلوه است که در آن فیلم‌برداری با سرعتی کمتر از حد معمول انجام می‌شود و سپس فیلم با سرعت عادی به نمایش درمی‌آید تا حرکات عناصر صحنه بر روی پرده تند به نظر آید.

چگونگی کارکرد

معمولاً فیلم‌ها شامل بیست و چهار فریم در ثانیه هستند. یعنی در هر ثانیه از یک فیلم، بیست و چهار تصویر روی پرده ظاهر می‌شود. در شرایط طبیعی، دوربین بیست و چهار تصویر را در ثانیه ضبط می‌کند. از آنجا که سرعت ضبط و پخش یکی هستند، حرکت تصویر عادی به نظر می‌رسد.

Time-lapse normal timeline.svg

Time-lapse undercranked timeline.svg

تغییر در سرعت تصاویر روی پرده از حاصل تقسیم سرعت پخش بر سرعت دوربین محاسبه می‌شود. بنابراین ضبط تعداد کمتری از تصاویر در ثانیه و پخش آن با سرعت بیشتر، به گریز زمان می‌انجامد.

]]>
Animation 2013-07-21T19:30:00+01:00 2013-07-21T19:30:00+01:00 tag:http://planfilm.ir/post/7 پلان فیلم پویانمایی توپ جهنده از این شش فریم تشکیل شده‌است و ۱۰ قاب در ثانیه حرکت می‌کند. (زیر) پویانمایی نمایشِ تُند و پیوستهٔ تصاویری از اثرِ هنریِ دوبعدی، یا موقعیت‌های مدل‌های واقعی، برای ایجاد توهم حرکت است حرکت روان تصاویرِ پویا در پویانمایی‌ها، ناشی از یک خطای دید است که به دلیل پدیدهٔ ماندگاری تصاویر پدید می‌آید. پویانمایی می‌تواند در قالب هر دو رسانهٔ آنالوگ مانند فیلم متحرک، نوار ویدیو و یا در رسانه‌های دیجیتال؛ پویانمایی فِلش، ویدیوی دیجیتال ضبط شده و یا "GIF" پویا باشد

Animexample3edit.png

پویانمایی توپ جهنده
از این شش فریم تشکیل شده‌است
و ۱۰ قاب در ثانیه حرکت می‌کند. (زیر)

Animexample.gif

پویانمایی نمایشِ تُند و پیوستهٔ تصاویری از اثرِ هنریِ دوبعدی، یا موقعیت‌های مدل‌های واقعی، برای ایجاد توهم حرکت است حرکت روان تصاویرِ پویا در پویانمایی‌ها، ناشی از یک خطای دید است که به دلیل پدیدهٔ ماندگاری تصاویر پدید می‌آید. پویانمایی می‌تواند در قالب هر دو رسانهٔ آنالوگ مانند فیلم متحرک، نوار ویدیو و یا در رسانه‌های دیجیتال؛ پویانمایی فِلش، ویدیوی دیجیتال ضبط شده و یا "GIF" پویا باشد. برای نمایشِ پویانمایی می‌توان از یک دوربین، رایانه و یا یک پروژکتور با فن‌آوری‌های نو استفاده کرد. رایج‌ترین روش برای نمایش پویانمایی، سینما یا ویدئو است. یک پویانمایی، به دو روشِ سنتی و روش دیجیتال ایجاد می‌شود. اِستاپ‌موشن(به انگلیسی: Stop motion) شیوه‌ای از پویانمایی است که در آن با جابجایی و یا تغیرِ مکان، شکل و یا حالتِ اشیاء به صورت دو یا سه بعدی با استفاده از برشِ لبه‌های کاغذ، رنگ‌آمیزیِ فیلم‌های شفاف و یا عروسک؛ و ثبت هر لحظه از قاب به شکل یک تصویر، و نمایشِ پیوسته تصاویر جایگزین شده، با تصاویر قبلی و معمولاً با ۲۴، ۲۵، ۳۰ و یا ۶۰ قاب در ثانیه، یک اثر پویانمایی ایجاد می‌شود.


]]>